Iparági alapokon építették fel a céget
A nyíregyházi székhelyű társaság stabil és szakmai berkekben elismert pozíciót vívott ki magának az elmúlt bő másfél évtizedben. Az 1997-ben alapított, jelenlegi formájában 1999-től működő cég sok területet lefed, hisz fő tevékenysége, a vasútvonal és felsővezeték építése, felújítása mellett profiljában megtalálható a villamosvonal- és felsővezeték-építés, -felújítás, az út- és autópálya-építés, a hídépítés és felújítás, víztározó, árvízszint-csökkentő tározó építése és üzemeltetése, árvízvédelmi töltés, vízépítési műtárgyak építése, szennyvízcsatorna, belvíz-, csapadékvíz-csatorna építése, rekonstrukciója és karbantartása, egyéb közmű- (víz-, gázvezeték-) építés, hulladéklerakók rekultiválása és környezeti kármentesítés.
A tevékenységi kör bővülésével párhuzamosan egyre nagyobb volumenű munkákra nyert el megbízást előbb al-, majd fővállalkozóként, végül generálkivitelezőként is hirdették ki mind több alkalommal pályázati győztesként. Az autópálya-építésbe az 1990-es évek második felétől kapcsolódtak be, ekkor az M3-as gyorsforgalmi utak munkálataiban vettek részt, amely jó alapokat és tapasztalatokat adott az M43-as projektjéhez. S innentől nem volt megállás!
A Kelet-Út Kft. saját tulajdonban lévő technikai eszközein kívül a munkák volumenétől függően biztosítja a gépeket, berendezéseket a szükséges típusban és mennyiségben. Ehhez a hátteret a folyamatosan fennálló alvállalkozói, gépbérleti keretszerződések segítségével teremtik meg – utal a kiterjedt és kiegyensúlyozott partnerkapcsolatok jelentőségére Vincziczki Csaba. A hozzájuk hasonló cég számára – teszi hozzá – a szakmai kihívás egyik mérföldkövét az jelenti, amikor hidat vagy autópályát építhet a szükséges műtárgyakkal. A kihívásoknak sikerült megfelelni, ezt igazolják vissza a sikeres pályázatok, a nemzetgazdasági jelentőségű beruházások kivitelezői munkáinak elnyerése. Sőt, ma már nemzetközi szinten jegyzett társaságok közé tartozik a Kelet-Út Kft., amely jelenleg Romániában és Bulgáriában futó projektek résztvevője.
A társaság a jelentős munkáltatók közé tartozik, a foglalkoztatottak száma folyamatosan emelkedik az alapítás óta. A hét tagból álló főállású törzsgárda nemritkán 100 embernek teremt munkalehetőséget, a kivitelezés alatt lévő munkák függvényében. Az alkalmazottak képzettek és tapasztaltak, szakmai gyakorlatuk ideje átlagosan meghaladja a tíz évet – vagyis régóta a pályán dolgoznak.
Mindez azért fontos, hogy megbízóik elvárásait, rövid és hosszú távú igényeit mindig figyelembe véve, pontos, megbízható szolgáltatással tudjanak hozzájárulni gazdasági eredményeikhez, sikeres és gazdaságos működésük javításához. E célokat és követelményeket szem előtt tartva építették ki és fejlesztik folyamatosan az MSZ EN ISO 9001:2001, az MSZ EN ISO 14001:2005 és az MSZ 28001:2003 szabványok szerinti integrált minőség-, környezetközpontú munkahelyi egészségvédelem és biztonsági irányítási rendszert. A hármas rendszer minősítő tanúsítványával is rendelkezik a Kelet-Út Kft., amely referenciák hosszú listájával bizonyíthatja ezek gyakorlati alkalmazásának sikerességét.
A legfrissebb munkájuk Magyarország keleti térségének fejlesztési programja révén került reflektorfénybe: idén januárban készültek el az M3-as gyorsforgalmi út Nyíregyháza–49. sz. főút (234+238–268+000 kilométerszelvény) közötti szakasz kivitelezési munkáival.
Ha az elmúlt két-három esztendő eredményeit nézzük, meg kell említeni a Gyulai szilárdhulladék-lerakó rekultivációjára vonatkozó műszaki beavatkozás kivitelezési munkáját. A napjainkban mind hangsúlyosabb környezetvédelem miatt kiemelkedő a kommunális hulladéklerakók rekultiválása a Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Rendszer keretében.
A környezetterhelés csökkentése szintén növekvő igény, ezt szolgálta a Szeged elektromos tömegközlekedése fejlesztése projekt keretében a 2-es villamos pályájának és felsővezetékének, valamint a kapcsolódó egyéb építményeknek a kivitelezése. Vállalkozási szerződés keretében építették ki a belvízelevezető rendszer II. ütemét Lónya községben, vízkár-elhárítási munkákat végeztek Prügy községben, míg a nagykőrösiek a szennyvízcsatorna-hálózat fejlesztésekor ismerhették meg a nyíregyházi társaságot.•