Fenntarthatóság és üzleti növekedés
A közel kétezer-ötszáz vállalat részvételével készült nemzetközi felmérés nyolc jellemzőt azonosít a fenntartható vállalatok körében, kezdve az új tehetségek kinevelésétől egészen a környezetvédelem érdekében tett intézkedésekig. Ezek alapján nyolcból mindössze egy vállalkozás érdemli ki a fenntartható vállalat címet. A Centrica Business Solutions (CBS) Az elosztott energia jövőbeli trendjei: Fenntarthatósággal az üzleti növekedésért című tanulmányából az is kiderül, hogy a környezeti és társadalmi felelősségvállalás folyamatosan növekvő szerepet játszik a vállalatok életében; egyre többet foglalkoznak az energiahatékonyság témakörével a hosszú távon fenntartható és versenyképes működés érdekében.

A tanulmány külön kiemeli, hogy tízből hét vállalat felismerte a rugalmasabb energiatermelési és -felhasználási módok szükségességét. Azok közül, amelyek már most a telephelyükön termelik az energiát, ötből négy vállalkozás tervezi a maga által termelt energia mennyiségének növelését az elkövetkező öt évben. Ezek lesznek a jövő erőművei. Összességében elmondható, hogy az európai vállalatok javítani szeretnének energiafelhasználásuk hatékonyságán, az energiafüggőség csökkentésével a környezetvédelmi előnyökön át a hálózati szolgáltatásokból származó további bevételekig, a terhelés kezelésének rugalmasságáig vagy akár az energiahálózat felé történő visszaértékesítéséig a vállalatok számára minden eddiginél több lehetőség áll rendelkezésre az elosztott energia kihasználására.•