Felgyorsított utánpótlás-nevelés a Széchenyi István Egyetemen
A Széchenyi István Egyetem három doktori iskolájára, négy szakkollégiumára, valamint a nagy hagyományokkal rendelkező Tudományos és Művészeti Diákköri mozgalomra fókuszált a tehetséggondozási projekt. A pályázat keretében megvalósított fejlesztések, kurzusok és tanulmányutak komoly segítséget nyújtottak a tudományos utánpótlás nevelésében, és emellett jelentős lökést adtak a fiatal egyetemnek, hogy csökkenjen a „tudományos távolsága” más hazai és vezető külföldi egyetemektől.
A doktori iskolák számos módon profitáltak az Európai Unió és a magyar állam finanszírozásában megvalósuló projektből: megélénkültek a kapcsolataik a nemzetközi tudományos szférával, együttműködési megállapodások születtek. Az oktatók és doktoranduszok szakmai rendezvényeken számolhattak be kutatási eredményeikről. Több külföldi kurzuson való részvételre is lehetőség nyílt, jelenleg például a Multidiszciplináris Műszaki Tudományi Doktori Iskola hallgatója Japánban tanul földrengésvizsgálatot. A doktoranduszok pályázhattak különböző kutatási feladatok végrehajtásához, illetve publikációk megjelentetéséhez anyagi segítségre a TÁMOP-4.2.2/B konstrukció keretében.
A tehetséggondozás sajátos színterei, a szakkollégiumok elsősorban kurzusrendszerük fejlesztésére használták fel a támogatást, valamint arra, hogy hallgatóikat bevonják a kutatási feladatokba. A Baross Gábor Épített Környezet Szakkollégium tagjai például a helyi építőanyagok felhasználhatóságát vizsgálták. A projekt az egyetem motorfejlesztő, illetve alternatív hajtású járműfejlesztő csapatának munkáját is segítette. A Tehetséggondozási rendszer és a tudományos-képzési műhelyek fejlesztése a Széchenyi István Egyetemen című projekt további hozadékaként a szakkollégiumi tehetséggondozás kapcsolódhatott a Tudományos és Művészeti Diákkör munkájához, illetve utánpótlás-nevelésként a doktori iskola tevékenységéhez is.•