Eredményesen szerepeltek a magyar cégek Dubajban
Milyen orvosi eszközöket mutattak be a magyar cégek az idei Arab Healthen?
– Összesen 16 magyar egészségipari vállalkozásnak biztosítottunk megjelenési lehetőséget az egységes nemzeti standon. Az érdeklődők magas hozzáadott értéket képviselő magyar megoldásokat, egyebek között vízben használható rehabilitációs és tréningeszközöket, endoszkópokat, inkubátorokat, táplálékkiegészítőket, orvosi kézi műszereket, laparoszkópos eszközöket ismerhettek meg.
Mi a tapasztalatuk, az egészségipari szegmensen belül milyen megoldásokkal lehetnek sikeresek a magyar cégek az arab piacon?
– A közel-keleti és észak-afrikai régióban a teljes magyar egészségipari vertikum keresett. Hazánk magasan kvalifikált munkaerővel, világszínvonalú egyetemi képzésekkel büszkélkedhet ezen a területen, de további versenyelőnyünk az is, hogy fejlett technológiákat alkalmazunk, a nemzetközi sztenderdekhez képest is kiugróan szigorú egészségügyi ellenőrzések mellett. Így a különböző egészségügyi műszerektől kezdve a gyógyszereken át egészen az orvostechnológiai megoldásokig nyílnak exportlehetőségek a magyar cégek előtt.
Az MNKH feladata, hogy a hazai cégek számára a termékkínálatukhoz igazodóan konkrét üzleti lehetőségeket, partnereket kutasson fel az exportpiacokon. Erre kiváló alkalmat teremtenek a nemzetközi szakkiállítások, ahol az adott régió jelentős vállalatai, disztribútorai, állami szereplői is nagy számban képviseltetik magukat.
Mi kell a sikerhez egy-egy iparági szakkiállításon?
– Fontos definiálni, hogy pontosan mit is értünk sikeren. Sok esetben egy erőforráshiánnyal küzdő magyar cég számára már önmagában az is nagy eredmény, hogy nemzetközi színtéren bemutathatja a projektjét. Megismerheti az adott piacot, összemérheti kompetenciáit a versenytársakéval, továbbá bepillantást nyerhet a legújabb iparági trendekbe is. Ám a szakkiállítások egyik legfontosabb hozadéka, hogy több száz konkrét üzleti tárgyaláson való részvételt biztosít a cégek számára.
Az idei Arab Healthen közel 500 tárgyaláson vettek részt a magyar cégek – a többi között egyesült arab emírségekbeli és kuvaiti képviseletünk szervezésében –, elsősorban szaúdi, pakisztáni, indiai, egyiptomi, szudáni, marokkói, tunéziai vállalatok képviselőivel, üzletemberekkel, továbbá olyan nemzetközi szervezetekkel is, mint a WHO, az Egészségügyi Világszervezet.
A versenyképes magyar vállalkozások, a színvonalas megjelenés és a célzott B2B találkozók megszervezése eredményeként összesen közel 300 millió forint értékű üzleti megállapodás realizálódhat a hazai egészségügyi cégek számára.•