<
2013. március 6.

Szerző:
Bencze Áron

KÉSZ Holding Zrt. • kesz.hu

Egységben az erő

„A mélyépítés területén saját potenciált építettünk ki, a magasépítés újabb szegmenseit ragadtuk meg és az ipari technológiai kivitelezés területén is jelentősen javítottuk pozícióinkat” – sorolta az elmúlt időszak sikereit Pintyőke Marcell, a KÉSZ Holding Zrt. marketing- és kommunikációs igaz­gatója. A KÉSZ-csoport az ezredforduló óta partnere a Paksi Atomerőműnek.


A KÉSZ-csoport minek köszönhetően tudott jó munkakapcsolatot ki­­alakítani a Paksi Atomerő Zrt.-vel?
– Alapvetően kapacitásunkkal és azokkal az ismeretekkel, amelyekre Pakson szükség volt. Természetesen nem a technológiákra gondolok elsősorban, hanem például az acélszerkezetek gyártására és szerelésére, az elektromos kapcsolószekrények szerelésére és egyéb építőipari munkákra, sőt az erőműhöz tartozó tartó-, cső- és segédszerkezetek gyártásában is részt vettünk. Kiugróan nagy megbízásaink nem voltak, ám a munkáink folyamatosak voltak.

Magyar termékekkel dolgoznak, vagy importra van szükség?
– A tervezéstől a gyártásig kizárólag hazai erőforrásokkal dolgozunk, készülékeink a KÉSZ kecskeméti gyárából kerülnek ki.
Az elektromos kapcsolószekrények beszerelése ugyan volumenében nem tartozik a legnagyobb beruházások közé Paks életében, azonban nagy felelősséggel jár, hiszen az atomerőmű folyamatos üzemeltetése nem kis feladat. 2006 és 2010 között négy ütemben gyártottuk az erőmű négyes blokkjának generátoros segédüzemű villamos kapcsolószekrényeit: blokkonként nyolcmezőnyi Siemens fiókos berendezést. Az erre szakosodott gyártóüzemünk teljes gyártói kapacitását lekötötte a blokkonként körülbelül három hónapig tartó szerelés. A készülő elosztók folyamatos minőségi ellenőrzéseken mentek át, hogy megfeleljenek a biztonságos működés, illetve az erőművi direktíváknak.
A gyártás befejezését követően egy hónapos, gyártó üzemben történő, a megrendelő által felügyelt teszteléseken, minőségi ellenőrzéseken adtuk át az elosztókat, ami jelzi a magas színvonal elvárását az erőművi környezetben, s ennek a felkészült, tapasztalt szakembereink megfeleltek.

Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, SkyCourt terminál acélszerkezetének építése

Önök is készülnek az üzemidő-hosszabbításra?
– Természetesen! Tavaly ősszel hosszabbítottuk meg a cég nukleáris beminősítését, erre azért vagyunk különösen büszkék, mert kevés hazai konkurensünk rendelkezik vele. Az üzemidő-hosszabbítás komoly lehetőség számunkra is. Minden tapasztalatunkat és kapacitásunkat fel tudjuk ajánlani a mély- és szerkezetépítési, betonozási, illetve acél­szerkezet-gyártási és -szerelési vonalon. 1300 szakemberünk komoly erőforrást jelent, és klasztertagjainkkal ez a szám háromezerre duzzad.

Pozícióinkat tovább erősíti a kizárólag magyar tulajdonú cégeket összefogó Magyar Innovatív Építőipari Nyílt Klaszter (MIÉNK), amelyet két oktatási és tudományos műhely, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, valamint a CEU, a Közép-európai Egyetem is támogat. Sokat tudunk egyenként, azonban közösen még többre lehetünk képesek. A jelenlegi gazdasági helyzetben kevés a nagy volumenű beruházás, ezért kell egyesíteni erőinket, hogy minél hatékonyabban léphessünk fel a multikkal szemben. Határozott célunk, hogy a magyar építőiparban található értékek ne vesszenek el. A MIÉNK jelenleg megközelítőleg hatvan céget tömörít, akkreditációnk pedig folyamatban van.

Eredményeink bizakodásra adnak okot. A klaszter munkájának köszönhetően va­ló­­sult meg a többi között a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér teljes rekonstrukciója és az utasfogadó terminál, a Sky Court generálkivitelezése. Nevünkhöz fűződik az 55 ezer négyzetméteres kecskeméti Mercedes-gyár lakkozóüzemének kivitelezése, valamint a szegedi Agora-projekt is.
Ugyanakkor nyitottak vagyunk a kor kihívásaira is, ezért a cégcsoporton belül létrehoztunk egy uszályokból, pontonokból és szállítóhajókból álló önálló hajóflottát, és az ezt koordináló Mahard pedig gyakorlatilag olyan eszközökkel rendelkezik, amelyek kifejezetten vízépítési és vízi szállítási munkákra – környezetrendezésre, mederkotrásra, kavics- és törmelékszállításra – alkalmasak.•

 
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020
Címkék

Innotéka