Drága jelszavak
Egy friss kutatás egyebek között arra hívja fel a figyelmet, hogy az adott szervezet méretétől és a felhasználók számától függően az IT-ügyfélszolgálat munkatársai a munkanapjuk jelentős részét manuális jelszó-visszaállításokkal töltik. Becslések szerint a jelszó-visszaállítások évente akár 250 dollárba is kerülhetnek felhasználónként. Egyszerű matematika: ezer ügyfélnél ez már negyedmillió dollárt tesz ki.
A jelszó-visszaállítások okozta problémákkal szemben a szakértők szerint az automatizálás jelenthet alternatívát. A legegyszerűbb megoldás egy chatbot bevezetése lehet, de egy önkiszolgáló portálon kialakított opció is segíthet a helyzeten. Az automatizálás egyúttal azt is lehetővé teszi, hogy az IT-ügyfélszolgálat munkatársai az összetettebb problémákkal foglalkozzanak, és a valódi szakértelmet igénylő fejlesztésekre fordítsák az idejüket, ami nemcsak a munkával való elégedettséget növeli, de az esetek többségében még a hatékonyságot is.•
Címlapkép: noguchi.hu