Átrendezheti a turisztikai ágazatot a VR
A virtuális valóság (virtual reality; VR) már az utazás tervezési szakaszában is hasznos lehet, ugyanis az utazók a hagyományos információgyűjtés mellett a technológia segítségével valódi inspirációt meríthetnek a lehetséges célpontokról – mutat rá az egyik lehetséges területre a tanulmány.
Messzi célpontok esetében az utazást is megkönnyítheti a virtuális valóság, a turisták a hosszú repülőút alatt ki tudnak kapcsolódni, és szórakozva gyorsabban telik az idő.
A VR az utazás helyszínén is segítséget jelenthet: a szállodák a virtuális valóságon keresztül mutathatják be szolgáltatásaikat vagy a környék látnivalóit, a múzeumok, történelmi helyszínek, turisztikai célpontok pedig teljesebbé tehetik az élményt azáltal, hogy szórakoztató és információs tartalmakon keresztül ismertetik szolgáltatásaikat. A Roland Berger szerint a legnagyobb kihívást a VR-alkalmazások ügyfelekhez való eljuttatása jelenti, mivel kevés VR-készülék van még a piacon, éppen ezért a gyártó vállalatoknak érdemes felkészülniük arra, hogy a virtuális valóság nemsokára tömegtermék lesz.•