A vasúti járműpark korszerűsítése hazai erőforrásból
A még meglévő „ganzos” tudás alapján a magyar alkatrész- és járműipari kapacitások felhasználásával új termékek létrehozása, különös tekintettel a hazai elöregedő járműpark speciális szegmenseire (pl. Millenniumi Földalatti Vasút, HÉV, regionális könnyű motorkocsi, motorvonat stb.). A hazai vasúti járműipari cégek létszáma csökkenésének megállítása új kapacitások kihasználásával vagy a meglévő kapacitások restrukturálásával a munkaerő bővítése.
Az Első Magyar Vasúti Járműipari Társulás klaszterré alakult. A klaszter célja saját munkaszervezet kialakításával elsősorban az, hogy a tagok között folyamatos és eleven együttműködést alakítson ki, logisztikai adatbázissal és széles körű információs bázissal, piackutatással, közös hazai és nemzetközi megjelenéssel elősegítse a kutatás-fejlesztési, tervezési és gyártási tevékenységek összehangolását, biztosítsa a társulás, illetve a klaszter tagjainak hatékony piaci megjelenését.
A klaszter rövid távú céljai:
- a klasztertagok közötti együttműködés megerősítése,
- a Vasúti Klaszter mint fejlesztési-gyártási együttműködés megerősítése és megismertetése a hazai és nemzetközi piacokon.
A klaszter hosszú távú céljai:
- a hazai vasútijármű-gyártás újraélesztése,
- a hazai vasútijármű-gyártás kompetenciáinak kialakítása és megerősítése.
A klaszter 2012-ben 21 834 368 Ft támogatást nyert a KMOP-1.5.2.-11 „Vállalati együttműködés és klaszterek támogatása” című pályázaton, a klaszter rövid és hosszabb távú céljainak megvalósítására.•