2017. július: jegyzet, bioinformatika, portré, lézer, építés, tudomány, agykutatás, logisztika, it, innováció, fenntarthatóság, hulladékgazdálkodás, zöldkörnyezet, energiagazdálkodás, kiállítás/konferencia, megújuló energia
Inno-tér
2017. július 12.

Sikeres exportra lépési stratégia

Három, egymásra épülő sikeres stratégiai lépésnek köszönhetően a martonvásári Keramix Lighting (Keramix Hungary Kft). exportpiacokra léphet török partnere megbízásából gyártott ledes világítástechnikai termékeivel. A Magyar Nemzeti Kereskedőháznak köszönhetően első lépésben szakmai kiállítóként, majd kétoldalú együttműködési megállapodás aláírásával, végül a gyártási kapacitás felfuttatásával kezdődhet meg az elektronikai cég külpiaci tevékenysége.


A Keramix Lighting a Magyar Nemzeti Kereskedőház jóvoltából első ízben léphetett nemzetközi színtérre a dubaji Middle East Electricity szakkiállítás alkalmával, 2016 tavaszán. Az esemény a Közel-Kelet legjelentősebb elektronikai-energiaipari szakvásáraként több mint 20.000 szakmai érdeklődőt vonzott. A Magyar Nemzeti Kereskedőház egy 42 nm nagyságú nemzeti közösségi standdal volt jelen az eseményen, és összesen hét hazai cégnek biztosított megjelenési lehetőséget. E cégek közt kapott helyet a Keramix Lighting is, amelynek vezetői a kiállítás ideje alatt számos üzleti tárgyalást folytattak potenciális külföldi ügyfelekkel, többek között egy török világítástechnikára szakosodott vállalattal, a Klarennal is. A magyar és a török cég a nemzetközi eseményen való részvételét követően folytatták a dubaji expón megkezdett tárgyalássorozatot, melynek eredményeként a Klaren képviselőivel konkrét üzleti megállapodás született a magyar világítástechnikai cég gyártási kapacitásainak igénybe vételéről.


„Ugródeszka volt számunkra az MNKH nemzeti standján való részvétel, és magunk is meglepődtünk azon, hogy milyen jelentős igény mutatkozik a kiváló minőségű magyar termékek iránt a nemzetközi piacokon. Az első lépés megtétele ugyan kihívás volt számunkra, ám onnantól felpörögtek az események, és mára egyik legfőbb stratégiai partnerünkként és megrendelőnkként tekintünk a Klarenre!” – fogalmazott Tóth Tamás, a Keramix Lighting vezetője.

Az idén márciusban megkötött kétoldalú együttműködési megállapodásnak köszönhetően megkezdődött Martonvásáron a török vállalat világítástechnikai termékeinek összeszerelése, illetve a tisztán magyar fejlesztésű lámpatestek tervezése. „Ha a terveink valóra válnak, akkor 6-12 hónapon belül már az uniós piacokat is el fogjuk tudni érni a török partnerség keretében gyártott termékek nemzetközi disztribúciójával. Jelenleg egy 3500 darabos ledes lámpatest-sorozat előállítását végezzük, kapacitásunk folyamatosan bővül, és tervezzük új munkahelyek létrehozását is” – hangsúlyozta Tóth Tamás ügyvezető.

Az MNKH exportfejlesztési és exportpromóciós szakmai tevékenysége keretében kiemelt érdeklődésre számot tartó nemzetközi kiállításokon ad teret hazai sikeres magyar kkv-knak az exportpiacok felderítésére. A tisztán magyar tulajdonban lévő Keramix Hungary Kft. minden tekintetben megfelel a nemzetközi minőségi elvárásoknak, így joggal számíthatott jelentős nemzetközi érdeklődésre: „A Keramix Lighting sikere jól példázza, hogy aki megkezdi velünk a közös szakmai munkát, az lépésről-lépésre haladva odaérhet a nemzetközi exportpiacokra. A Keramix által követett üzletfejlesztési stratégia kiválóan tükrözi, hogy tudatos, egymásra épülő exportfejlesztési lépések konkrét eredményeket hoznak. Azt gondolom, hogy ezek a kkv sikerek erősítenek meg minket abban a hitünkben, hogy a Keleti és Déli nyitás fejlődő régiói, valamint az európai célpiacok elérésére minden magyar vállalkozásnak lehetősége nyílik” – fogalmazott Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.

A cég nem csupán az európai piacra kívánja kiterjeszteni üzleti tevékenységét. A kezdeti exportsikereket követően az arab térség, valamint a Keleti és Déli nyitás fejlődő régiói is elérhetővé válhatnak a vállalat számára a Magyar Nemzeti Kereskedőház szakmai támogatásának köszönhetően.

Forrás: MNKH

 
Inno-tér
Innotéka