Mobilon fizet a magyar
A Simple szolgáltatás – amely az OTP mobil- és online fizetési alkalmazása – fejlesztéséhez végzett országos felméréséből az is kiderült, hogy már minden ötödik magyar alkalmazásfelhasználó mobillal fizet.
Az átlagos alkalmazásfelhasználó 18 és 49 év közötti (74 százalék), városban lakik (73 százalék) középiskolát végzett (49 százalék) és 200 ezer forint alatt keres (72 százalék). Információszerzésre egyértelműen az internetet választja, gyakran a telefonja segítségével. Így tervezi a szabadidejét is: a megnézendő filmeket például az adott mozi honlapjáról (51 százalék) vagy internetes műsorajánlókból (37 százalék) választja ki. Jelenleg ugyan csupán 3 százalékuk veszi is meg a jegyet telefonon, de 71 százalékuk kifejezetten nyitott erre a lehetőségre.
A megkérdezettek többsége viszont valamilyen alkalmazást használ a közösségi média tevékenységéhez (71 százalék), a kommunikációra (69 százalék) és a navigációhoz is (68 százalék). Népszerűek a játékok (59 százalék) és a zene (55 százalék), illetve videólejátszók (47 százalék). 18 százalékuk használ valamilyen mobilfizetési alkalmazást, ezeket a gyorsaságukért és az egyszerűségükért választják és élvezik, no meg azért, mert így egy modern technológiai megoldás úttörői között lehetnek. A mobilfizetés lehetőségét elutasítók közül a legtöbben az adataik biztonságát féltik, és az online fizetési megoldásokban sem bíznak.
És hogy mi jellemző még a felhasználókra? A legtöbben átlagosan sport- vagy kulturális helyszínre szóló jegyre költenek, közel 20 ezer forintot vásárlásonként, ezt követik az e-matricák több mint 11 ezer forinttal. Ételrendeléskor, valamint taxizásnál 4 és 5 ezer forint körül alakultak az átlagköltések. Drágán parkolnak, nagyjából 2300 forintért, és nagylelkűek, valószínűleg másnak is vesznek italt az automatákból, 800 forintért.•