2019. március: jegyzet, ökológia, portré, anyagtudomány, mikroszkópia, egyetem, nanotechnológia, kémia, biokémia, tudomány, neutronkutatás, biotechnológia, genomika, orvostudomány, közlekedés, energiagazdálkodás, elektronika, gépipar, okostechnológia, fenntarthatóság, innováció, egészségipar, élelmiszer, zöldkörnyezet, megújuló energia, atomenergia, ipar 4.0, ipari automatizálás, it
Inno-tér
2019. január 9.

Már betonozzák a pilont

Az új komáromi Duna-híd építési munkáinak aktuális állásáról adtak tájékoztatást december közepén a híd látogatóközpontjában a NIF Zrt. és a kivitelező konzorcium képviselői.


Az új komáromi Duna-híd összesen hat pilléréből a szlovák oldalon három készen van. A magyar oldalon két pillér, valamint a Duna közepén levő 3. jelű pillér építése zajlik. A 3. és a szlovák oldali 4. pillér között megépített ideiglenes szerelőjármon az összesen 36 elemből álló hídpálya 12. elemét is beemelték. A 3. pillérből kiemelkedő pilon, amely a kábelek segítségével tartja a hidat, 95 méter magas.

A víz fölé ért az új komáromi Duna-híd pilonjának építése.

A pilon alsó részének tizenegy elemét beemelték, további 35 pilonelemet a Dunán levő pontonokon állítják össze úgy, hogy két elemet előre összehegesztenek, utána emelik a helyére. A pontonon most összeállítás alatt levő darabok már – a végleges állapotban – a pilon látható részének első elemei lesznek. A magyar oldali 1. jelű pillér – a hídfő – felmenőfalának a betonozása megtörtént, a hídfő építése folytatódik. Decemberben a 2. pillér felmenőfalának betonozása is elkezdődött.

Szűcs Tamás, a Hódút Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: „A Hódút Kft. az acélszerkezetek gyártásáért, összeállításáért felel. 67 százalékos a készültség a szerkezetek gyártásánál, és 35 százalékos a helyszíni szerelés tekintetében. A 120 méteres pilonból 25 métert megépítettünk, 42 pilongyűrűből nyolc már a helyén van. Várhatóan 2020-tól használhatják a közlekedők a hidat.”

„Az új komáromi Duna-híd minden támaszának cölöpözése elkészült, ebben a munkafolyamatban beépítettünk 1259 méter cölöpöt, 2100 köbméter betont. A híd építése során 15 ezer köbméter szerkezeti betont fogunk felhasználni. Nagyon jól haladnak a munkálatok, eddig már 11 ezer köbmétert építettünk be” – tájé­koztatott Sal László, az A-Híd Zrt. vezérigazgatója.•

 
Inno-tér
Innotéka