Inno-tér
2018. július 2.

Magyarok a CeBIT-en

Magyarország részvétele a CeBIT – Európa legnagyobb digitalizációs és üzleti rendez­vénye – idei júniusi kiállításán stratégiai cél volt, hiszen a megjelenéssel a magyar digitális innovatív exportképes termékek és szol­gáltatások pozicionálhatták magukat, elsősorban a német és az európai piacokon.


Hazánk második alkalommal jelent meg önálló nemzeti standdal az 1970 óta megrendezett kiállításon, amely a szakma egyik legfontosabb iparágspecifikus eseménye, a részvétel egyúttal kifejezi Magyarország elkötelezettségét a digitális innováció mellett, és a német partnerek magas hozzáadott értéket szolgáltató cégeket találhatnak a magyar digitális ipar szereplői között – mondta Pana Petra külgazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár.

A kiállításon több mint 200 ezer szakmai érdeklődő vett részt, a látogatók 90 százaléka üzleti döntéshozó volt. A világ minden tájáról 3000 vállalkozás mutatta be újításait, szolgáltatásait, köztük több mint 500 startup vállalkozás; a magyar megjelenést 340 millió forint költségvetési forrás finanszírozta.

A magyarországi infokommunikációs szektor már a második legnagyobb foglalkoztató a kiskereskedelmi ágazat mögött, a szoftverek és szolgáltatások exportja évi 20-25 százalékos növekedést mutat, ez hozzávetőleg 600 milliárd forintot tesz ki. Ezzel a teljes hazai export hozzáadott értékének mintegy 10 százalékát adja az ágazat. A kiállításon bemutatkozott magyar cégek az Ipar 4.0, a kiberbiztonság, a beltéri lokalizáció vagy éppen a holografikus megjelenés területén világszínvonalú teljesítményt nyújtanak. A CeBit eseményein formálódó nemzetközi kapcsolatok to­vábbi építésében a teljes külügyi intézményrendszer, a külgazdasági attasék is segítik a cégeket.•

 
Inno-tér
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024
Címkék

Innotéka