Inno-tér
2017. november 22.

IKT Exportakadémia hazai vállalkozásoknak

A Magyar Nemzeti Kereskedőház Magyarország Digitális Exportfejlesztési Stratégiájához kapcsolódóan immáron második alkalommal szervez a hazai infokommunikációs vállalkozások igényeihez igazodó IKT Exportakadémiát. A kétszer két napos tréning fókuszában a nemzetközi marketing, a Digitális Exportfejlesztési Stratégia lehetőségei, a kockázati tőkebevonás, illetve a külpiaci humán erőforrás menedzsment témái állnak.


A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) Magyarország Digitális Exportfejlesztési Stratégiájának (DES) keretében kiemelt hangsúlyt helyez a hazai informatikai (IT), infokommunikációs technológia (IKT) és startup ökoszisztéma képviselőinek exportpiaci felkészítésére, nemzetközi piacokon való reprezentálására és pozícionálására. A jelentős piaci igényekre és az ágazat által elért nemzetgazdasági eredményekre tekintettel, az MNKH folytatja ágazatspecifikus képzési programját, az IKT Exportakadémiát.
A kétszer kétnapos tréningen elismert trénerek, sikeres exportőrök, valamint állami és szakmai szervezetek képviselői tartanak szakértői előadást, melynek keretében a résztvevők átfogó tájékoztatást kapnak piackutatásról, forrásbevonási és pályázati lehetőségekről, marketingeszközök hatékony felhasználásáról, humánerőforrást érintő kihívásokról, illetve a sikeres külpiaci és üzleti stratégia kialakításáról. A tréning épít az MNKH Exportakadémia tréningsorozatának eredményeire, amelyet eddig több, mint 300 cégvezető végzett el.
Az előadásokat követően az MNKH lehetőséget biztosít a személyes mentorálásra az iparági és külpiaci szakértőkkel, illetve a képzés végeztével a résztvevő vállalkozók cégre szabott külpiacra lépési-, üzleti-, és marketing stratégiát készíthetnek.

Exportsikerek az IKT szektorban

Az IT és IKT szektor kiemelt szerepet tölt be a magyar nemzetgazdaságban és külkereskedelemben, az ágazat a hazai GDP mintegy 10 százalékát adja, valamint az iparág exportja 2010 és 2016 között közel duplájára nőtt, tavaly meghaladta az 1000 milliárd forintot, mely a teljes szolgáltatási export 15 százalékát jelenti.
,,A magyar nemzetgazdaság kitörési pontja lehet a digitális gazdaság, ezért átgondolt, valamennyi területre kiterjedő fejlesztése kiemelt jelentőséggel bír. Az InternetKon eredményei alapján 2015 decemberében indította el a kormány Digitális Jólét Programot, melynek keretében elkészültek a következő évek digitális fejlesztési irányait meghatározó stratégiák, köztük Magyarország Digitális Exportfejlesztési Stratégiája (DES) is. A DES átfogó kormányzati intézkedéscsomagot határoz meg az informatikai kkv-k exportképességének javítása érdekében. A digitális gazdaság exportteljesítményének javulása jelentős mértékben járulhat hozzá a magyar gazdaság növekedéséhez, a fiatalok számára is vonzó, nagyszámú, magas hozzáadott értékű munkahelyet teremt, serkenti a hazai digitális innovációt, valamint a magyar tudás és innováció hasznosításával javítja Magyarország nemzetközi megítélését” – hangsúlyozta Deutsch Tamás, Digitális Jólét Programért felelős miniszterelnöki biztos.

Deutsch Tamás és Kun Gábor


Az iparági sikerekben az MNKH-nak is kiemelt szerepe van, hiszen mintegy 300, jelentős iparági szereplővel tart fent szakmai kapcsolatot.
„Az exportfejlesztésnek az üzleti lehetőségek megteremtésén túl, van egy nagyon fontos képzési oldala, ezt a szerepet tölti be az Exportakadémia. A program által a fejlődési folyamat elejétől végigkísérjük a vállalkozásokat az exportsikerek felé vezető úton. Az MNKH az idei dubai GITEX szakkiállításon 7 iparági szereplőnek biztosított kiállítási lehetőséget, melynek eredményeképpen a nemzeti stand kiállítói mintegy 1 millió dollár árbevételt prognosztizáltak. Mindig fontosnak tartom hangsúlyozni, hogy minden egyes sikeres kkv exportügylet példaként szolgálhat és utat nyithat további magyar vállalkozások termékei és fejlesztései előtt a globális piacon” – fogalmazott Kun Gábor, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgató-helyettese.
Az MNKH-nak köszönhetően az ágazatban számos további exportügylet is megvalósult. Példaként említhetőek a kolumbiai piacon értékesített speciális biztonságtechnikai eszközök, a Vietnamba exportált, az élelmiszerek nyomon követését biztosító alkalmazás, vagy épp a Törökországba telepített könyvtári és tárlati digitalizációt biztosító fejlesztés, amely éves szinten több mint 30 millió forint bevételt jelent a magyar innovátoroknak.

Fókuszban a V4 startup ökoszisztéma

A Magyar Nemzeti Kereskedőház számos szakmai szervezettel összefogva, Magyarország Visegrádi Négyek elnökségéhez kapcsolódóan 2017. december 1-jén megszervezi az első Visegrad in the Ring elnevezésű startup versenyt Budapesten, a Várkert Bazárban.
A térítésmentes rendezvény keretében a meghívott nagyvállalatok képviselői egy boksz ringben állva a gyakorlati életből vetnek fel megoldandó problémákat és kihívásokat, melyre a térség innovatív projektgazdái igyekeznek megoldási javaslatokat tenni. Az esemény ösztönzi a közép-kelet-európai régió politikai és gazdasági szereplőinek, valamint innovatív startupjainak együttműködését.

Forrás: MNKH

 
Inno-tér
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024
Címkék

Innotéka