Félünk az internetes banki szolgáltatásoktól
A hét kelet-közép-európai országra kiterjedő kutatás ránk vonatkozó egyik legérdekesebb megállapítása szerint bár a magyarok döntő többsége (71 százaléka) felkészült rá, hogy elsősorban interneten keresztül intézze pénzügyeit, a lakosság mégis kevesebb mint fele (42 százalék) használja tudatosan a bankok és biztosítók digitális szolgáltatásait.
A felmérésből a többi között az is kiolvasható, hogy ugyan a magyarok négyötödének van okostelefonja, online bankoláskor a döntő többség, mintegy 90 százalék (!) az asztali gépét vagy laptopját használja. Okostelefont kevesebb mint a válaszadók fele (42 százaléka), tabletet pedig mindössze 20 százalékuk vesz kézbe erre a célra. Biztató adat, hogy a megkérdezett magyarok több mint kétharmada jobban támaszkodna a jövőben online megoldásokra, ami messze felülmúlja a régiós átlagot, ami 44 százalék. Ugyanakkor a digitális fejlődést nagymértékben befolyásolják félelmeink: tízből kilenc válaszadó attól tart, személyes adatai illetéktelen kezekbe kerül internetes vásárlás során. Az EY kutatása ezzel kapcsolatban arra a megállapításra jutott, hogy a gátak lebontásához a pénzintézeteknek komoly fejlesztéseket kell végezniük az adatvédelmet illetően.•