Inno-tér
2017. január 7.

Faros Ikarus az új szerzemény

A Közlekedési Múzeum új, értékes műtárggyal, egy Ikarus 66-os, közkedvelt nevén Faros autóbusszal gyarapodott. A jármű hiánypótlónak tekinthető, mivel az Ikarus-gyár nagy darabszámban gyártott autóbuszait eddig nélkülözte a gyűjtemény.


„A hazai közlekedéstörténet egy lényeges darabját, talán a legnépszerűbb és legszebb magyar autóbusztípust mentettük meg és fogjuk felújítani az új Közlekedési Múzeum számára” – jellemezte a kevés megmaradt legendás Faros múzeumi tulajdonba kerülésének fontosságát Vitézy Dávid, az intézmény főigazgatója.

A farmotoros busz – amely a jármű végén elhelyezett jellegzetes motorsátorról kapta Faros becenevét – itthon az Ikarus 200-as típuscsaládot megelőzően a legnagyobb darabszámban üzemeltetett autóbusztípus volt. A Közlekedési Múzeum példánya az utolsó legyártott tíz Faros egyike. Magyarországon – legfőképpen a vidéki közutakon, a helyközi forgalomban – több mint 2700 közlekedett, és az 1980-as évekig egyetlen más típus sem szárnyalta túl az Ikarus 66-osok darabszámát. Ezzel mintegy két évtizeden át a Faros volt a legjellemzőbb, egyben az egyik legkorszerűbb, legkényelmesebb és leggyorsabb autóbusz a hazai utakon. A típus jól ismert volt egyebek között az NDK-ban, Lengyelországban, Kuvaitban is, de az egyiptomi és kínai utakon is jártak a farosok.

A megújuló Közlekedési Múzeum fontos küldetésének és feladatának tartja, hogy a hazai járműipar, jármű-formatervezés és közlekedés történetében egyaránt jelentősnek számító egykor sikeres hazai autóbuszgyár, az Ikarus örökségét megőrizze. •

 
Inno-tér
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024
Címkék

Innotéka