Elektromos taxi − New Age a közlekedésben
Egy ilyen modern városban az üvegházhatású gázok kibocsátását nullára kellene csökkenteni, mégpedig közös erővel, hiszen ahogy a legtöbb emberi tevékenység, a közlekedés és az épületek fenntartása is mind energiát igényel. A cél, hogy a szükséges energiát megújuló forrásokból − Nap, szél, biomassza −, de leginkább napenergia felhasználásával állítsák elő. Hongkong mindenesetre megtette az első apró lépést ebbe az irányba, kis túlzással azt is mondhatnánk, lefektették a zéró szén-dioxid-kibocsátású város alapjait a 45 élénkpiros színű taxiból álló új flotta beállításával.
A kínai gyártmányú BYDe6 ötajtós elektromos taxi olcsó és magas hatékonyságú lítium-vas-foszfát akkumulátorral működik, amelynek feltöltése mindössze két órát vesz igénybe, és mintegy 300 kilométeres hatósugárban működtethető. Egyelőre féléves kipróbálásra vette bérbe a flottát egy hongkongi taxis cég, amely a zaj és légszennyezés csökkentésén kívül egyebek között azt is reméli, hogy a taxisok jobban fognak keresni, mivel az előzetes számítások szerint elektromos taxival egy kilométer megtétele egyharmadába kerül a hagyományos járművek költségeihez képest.
A taxik gyors feltöltéséről a város kilenc különböző pontján felállított állomások gondoskodnak. Hongkongban lelkes fogadtatásra talált a 2003-ban alapított autógyártó cég környezeti fenntarthatóság elősegítése iránti elkötelezettsége, és a helyi hatóságok is sorra üdvözlik a kezdeményezést, amelynek révén tisztább lehet a városi környezet, és egyben komoly lépés lehet egy mindenki számára elérhető zöld közlekedés bevezetéséhez. A taxik gyártójának, Kína legnagyobb elektromos járműveket és tölthető akkumulátorokat gyártó cégének a neve sokaknak ismerősnek tűnhet, jóllehet az európai piacon inkább haszongépjárműveivel van jelen.•