Inno-tér
2017. április 1.

E-tanoda

Középiskolás diákok önkéntes alapon segítik hátrányos helyzetű kortársaikat a nemrégiben indult E-tanoda projektben.


A 21. Századi Pedagógiáért Alapítvány, a Telenor Magyarország és a Micro­soft Magyarország programjában online korrepetálással és személyre szabott digitális tananyagok segítségével 12–18 éves diákok tanulnak együtt. Az E-tanodában egyúttal az önkéntes mentorálással az érettségihez kötelező iskolai közösségi szolgálat is teljesíthető.

A digitális technológia és a mobilkommunikáció révén megvalósuló E-tano­da program januárban indult, fél évig tartó kísérleti programjához a budapesti ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és a Városmajori Gimnázium összesen 24 diákja csatlakozott önkéntes „korrepetáló tanárként”, akik a 400 fős ormánsági település, Gilvánfa 14 középiskolás diákjának online mentorálását vállalták.

Az önkéntesek szaktanárok segítségével az E-StudyGroup online keretrendszerében készítenek személyre szabott, interaktív elektronikus tananyagokat a hátrányos helyzetű gyerekeknek, kifejezetten azokra a tárgyakra és témákra fókuszálva, amelyekben a mentoráltak korrepetálásra, segítségre szorulnak. A tanulás élő online kapcsolatban, tanulópárokban és -csoportokban zajlik, tanári felügyelet és folyamatos támogatás mellett. Az önkéntesek és diákjaik közösen meghatározott, konkrét célokat jelölnek ki, és a Skype in the Classroom (Microsoft Magyarország) programon keresztül tartják egy­mással a kapcsolatot. A Telenor az E-tanoda koncepció kidolgozása és koordinálása mellett táblagépeket és Hipernetet biztosít a résztvevőknek, a projekt szakmai hátterét a 21. Századi Pedagógiáért Alapítvány biztosítja, a gilvánfai diákokat pedig a Nyitott Ház Tanoda pedagógusai fogják össze.•

 
Inno-tér
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024
Címkék

Innotéka