2019. február: ökológia, portré, jegyzet, innováció, egyetem, kémia, tudomány, Nemzeti Agykutatási Program, mikroszkópia, orvostudomány, régészet, genomika, anyagtudomány, kiállítás/konferencia, atomenergia, energiagazdálkodás, agrárium, fenntarthatóság, megújuló energia, zöldkörnyezet, ipar 4.0, mesterséges intelligencia, it, nanotechnológia
Inno-tér
2019. február 2.

A legfontosabb fogyasztói világtrendek 2019-ben

Nyolcadik alkalommal mérte fel – ezúttal 34 millió fő megkérdezésével – a fogyasztók várakozásait az Ericsson ConsumerLab jelentése, és ezek alap­ján állította össze a technológiai újítások terén az idei év legfontosabb tíz fogyasztói trendjét.


Az idei jelentés elsősorban a közeljövő technológiai vívmányaival – így a többi között a mesterséges intelligenciával, virtuális valósággal, 5G hálózatokkal és automatizálással – kapcsolatos fogyasztói véleményeket és várakozásokat foglalta össze.

A fogyasztók többsége a hangulatfigyelő eszközök elterjedését és az „intelligens viták” előretörését várja. Ez utóbbi a gyakorlatban annyit tesz, hogy az okoshangszórók a családtagokhoz hasonlóan vesznek majd részt a vitákban. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a kémalkalmazások kerültek, melyek a megkérdezettek 45 százaléka szerint akkor is gyűjtenek rólunk adatokat, amikor nem használjuk őket.

A középmezőnyben foglalt helyet a készségek internete (Internet of skills): a kiterjesztett valóság (AR) és virtuális valóság (VR) felhasználók több mint 50 százaléka szívesen használna olyan alkalmazást, szemüveget vagy kesztyűt, amellyel hétköznapi, praktikus dolgokhoz (például főzéshez, otthoni javításokhoz) kaphatnának virtuális segítséget. A felmérés szerint a TOP10-es listán szerepel még az ökotudatosság, az 5G társadalmat automatizáló szerepe, továbbá a beavatkozás nélküli (zero-touch) fogyasztás is, ami automa­tizált számlákat és előfizetéseket, valamint önbevásárló háztartást takar.•

 
Inno-tér
Innotéka