A közvélemény-kutatás szerint régiós összehasonlításban is kiugróan nagy jelentőséget tulajdonítanak a magyarországi vállalkozások az innovatív technológiáknak a fogyasztói elkötelezettség erősítésében. A kutatás egyik legfontosabb megállapítása, hogy hazánkban a térség egészére jellemzőnél lényegesen fontosabb az innováció. Ezt a szemléletet, gyakorlatot kellene kiterjeszteni az élet más területeire, mert a hazai innováció közel sem olyan hatékony, mint amilyennek a jó szemmel kiválasztott megkérdezettek – informatikusok, vállalatvezetők – látják. Ha így lenne, nem az innováció lenne az utóbbi hónapok egyik legtöbbször emlegetett, megoldásra váró kérdése.
Az innovatív technológiákat nemcsak a fogyasztói elkötelezettség, hanem az innováció iránti politikusi elkötelezettség további erősítésére is fel kellene használni. A Magyar Innovációs Szövetség évtizedek óta ezt a szemléletet képviseli a kormányzat felé. Volt idő, amikor nem volt partner ebben a másik fél.•