2017. március: jegyzet, anyagtudomány, portré, genomika, agykutatás, orvostudomány, tudomány, egyetem, egészségipar, innováció, gépipar, kiállítás/konferencia, urbanisztika, zöldkörnyezet, fenntarthatóság, it

Eredményesen szerepeltek a magyar cégek Dubajban

Közel 300 millió forint értékben számíthatnak megrendelésekre magyar vállalkozások a 2017. január 30. és február 2. között megrendezett dubaji Arab Health egészségipari szakkiállítást követően. A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) által biztosított standon 16 magyar cég képviselte hazánkat. A részletekről Kun Gábort, az MNKH vezérigazgató-helyettesét kérdeztük.


Kun Gábor
Milyen orvosi eszközöket mutattak be a magyar cégek az idei Arab Healthen?

– Összesen 16 magyar egészségipari vállal­kozásnak biztosítottunk megjelenési lehe­tő­séget az egységes nemzeti standon. Az érdeklődők magas hozzáadott értéket kép­viselő magyar megoldásokat, egyebek kö­zött vízben használható rehabilitációs és tréningeszközöket, endoszkópokat, inkubátorokat, táplálékkiegészítőket, orvosi kézi mű­szereket, laparoszkópos eszközöket ismerhettek meg.

Mi a tapasztalatuk, az egészségipari szegmensen belül milyen megoldásokkal lehetnek sikeresek a magyar cégek az arab piacon?

– A közel-keleti és észak-afrikai régióban a teljes magyar egészségipari vertikum keresett. Hazánk magasan kvalifikált munkaerővel, világszínvonalú egyetemi képzésekkel büszkélkedhet ezen a területen, de további versenyelőnyünk az is, hogy fejlett technológiákat alkalmazunk, a nemzetközi sztenderdekhez képest is kiugróan szigorú egészségügyi ellenőrzések mellett. Így a különböző egészségügyi műszerektől kezdve a gyógyszereken át egészen az orvostechnológiai megoldásokig nyílnak exportlehetőségek a magyar cégek előtt.
Az MNKH feladata, hogy a hazai cégek számára a termékkínálatukhoz igazodóan konkrét üzleti lehetőségeket, partnereket kutasson fel az exportpiacokon. Erre kiváló alkalmat teremtenek a nemzetközi szak­kiállítások, ahol az adott régió jelentős vállalatai, disztribútorai, állami szereplői is nagy számban képviseltetik magukat.

Mi kell a sikerhez egy-egy iparági szak­kiállításon?

– Fontos definiálni, hogy pontosan mit is értünk sikeren. Sok esetben egy erőforráshiánnyal küzdő magyar cég számára már önmagában az is nagy eredmény, hogy nemzetközi színtéren bemutathatja a projektjét. Megismerheti az adott piacot, összemérheti kompetenciáit a versenytársakéval, továbbá bepillantást nyerhet a legújabb iparági trendekbe is. Ám a szakkiállítások egyik legfontosabb hozadéka, hogy több száz konkrét üzleti tárgyaláson való részvételt biztosít a cégek számára.

B2B tárgyalások a Magyar Nemzeti Kereskedőház standján a dubaji Arab Healthen.

Az idei Arab Healthen közel 500 tárgyaláson vettek részt a magyar cégek – a többi között egyesült arab emírségekbeli és kuvaiti képviseletünk szervezésében –, elsősorban szaúdi, pakisztáni, indiai, egyiptomi, szudáni, marokkói, tunéziai vállalatok képviselőivel, üzletemberekkel, továbbá olyan nemzetközi szervezetekkel is, mint a WHO, az Egészségügyi Világszervezet.
A versenyképes magyar vállalkozások, a színvonalas megjelenés és a célzott B2B találkozók megszervezése eredményeként összesen közel 300 millió forint értékű üzleti megálla­podás realizálódhat a hazai egészségügyi cégek számára.•

 
Innotéka